donderdag 28 januari 2016

Nachtleven



Als je van plan bent om een dagelijkse blog bij te houden, dan vraagt dat enige discipline. Bovendien is het handig om te weten hoe je om moet gaan met de Blogger-app op je smartphone. Voor die momenten dat er even geen laptop in de buurt is. Bloggen on the move. 

Klinkt spannend. Is spannend, want als het zo laat wordt voor een blog wordt gepost, is dat meestal het gevolg van:
A) Writer's block;
B) Een mislukte foto;
C) Een gebrek aan zin;
D) Een voorliefde om deadlines uit te dagen.

In dit geval ga ik voor D, aangevuld met een klein planningsgebrekje. Dit is overigens onlosmakelijk met elkaar verbonden in mijn geval, maar dat maakt deadlines extra spannend. Juist die laatste meters maken op de wegtikkende minuten geeft de kick. Daar doe ik het voor. Mijn drive. De mooiste dingen gebeuren dan ineens, terwijl de rest van de dag niks uit de vingers is gekomen. Op een paar mooie schetsen op een hagelwit velletje notitiepapier na dan. 

Laat op de avond iets op elektronisch papier zetten, is extra mooi. De stilte om me heen, het licht van de straatlantaarn dat via de luxaflex strepen op de muur tekent, niemand die me stoort. Deadlinejunky heaven. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten