woensdag 27 januari 2016

Versierpoging



Is de ontbrekende man/vrouw op de foto snel naar de keuken gerend om een doekje te halen om de vloer te deppen? Het tafelkleed is toch niet meer te redden. Of heeft de man/vrouw alleen oog voor de eigen kleding? Je kunt alleen maar hopen dat het zout op voorraad is. Anders witte wijn. Schijnt als tegenwicht ook te werken bij wijnvlekken. Pin mij er niet op vast. Ik gebruik alleen maar zout. Ik weiger nog meer wijn te verspillen. Dan maar een permanent vlekje. 

Misschien is er helemaal niks schoongemaakt en is de 'bewijnde' persoon kwaad de deur uitgelopen, het slagveld achter latend voor wat het is. Misschien zijn ze wel met z'n tweetjes. Hoewel een van hen dan bord en glas al op het aanrecht gezet moet hebben. Of is het tafeldekken nog in volle gang als de gast zijn/haar glas omstoot? Andere optie: ze zijn ondertussen een verdieping hoger uitgekomen omdat dit het resultaat is van een ietwat ondoordachte, maar mogelijk wel gelukte versierpoging. Dan denk je ook niet meer echt aan opdeppen. Van de wijn.

Hoe dan ook: ik blijf zitten met de vraag of het eten heeft gesmaakt. Zijn ze daar überhaupt al aan toe gekomen? Zien we hier alleen een verspild aperitiefje? Wat vermeldt de menukaart eigenlijk? Dat vertelt het beeld niet. Maar er staat een Italiaanse wijn op tafel. Ik gok daarom op pasta. Vast en zeker. Verse pasta en dito pastasaus die de hele dag heeft staan pruttelen op een laag vuurtje. Met als bijgerecht een heerlijke tomaten-mozzarellasalade met basilicum, net geplukt van zo'n heerlijk geurend plantje. Ik krijg er honger van. Zonde dat ze er niet van eten. Echt zonde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten