woensdag 24 februari 2016

Navigatiezaken



Het gaat lekker met de tomtoms van de wereld. Beter gezegd met de gebruikers ervan. Het rijden met een navigatiesysteem vraagt altijd om wat menselijk inschattingsvermogen. Hoe dwingend de meneer of mevrouw je ook sommeert om 'nu' rechtsaf te slaan, eigen initiatief wordt altijd op prijs gesteld. De rechtsaf kan bijvoorbeeld worden gehinderd door een wegenbouwproject. Of een gesloten spoorwegovergang. Niet intrappen dus.

Nu meldt de krant in twee dagen tijd twee verschillende navincidenten, ongelukken als gevolg van foutief gebruik van een navigatieapparaat. Zoek het woord overigens niet op, dat staat nu nog niet in de Van Dale. Ik heb het net pas verzonnen. 

Fout nummer 1: een dikke Range Rover houdt stil bij het perron van een Brussels metrostation. Omdat de bestuurder rechts moest aanhouden en hij dit initiatiefloos deed. Alleen was het geen tunnel die hij inreed, maar een metrobuis. Lekker. Je hebt natuurlijk wel een verhaal. Gezien de media-aandacht gelooft iedereen je ook. Gelukkig maar, want anders zie ik al discussies voor mij: 'Waarom ben je zo laat thuis?' 'Ik heb mijzelf klem gereden in een metrostation'. 'Huhu, je zat zeker bij je maƮtresse'. Dat soort dingen. Inclusief rondvliegend servies.

Fout nummer 2: een mevrouw hoort dat ze het pontje moet nemen, maar vergeet even te checken of het pontje klaarligt. Niet dus. Vrouw te water, auto te water. Gelukkig kon de pontchauffeur (zoek ook maar niet op) de mevrouw redden. De auto niet.

Laat ik die nu hebben vastgelegd op beeld. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten