donderdag 11 februari 2016

Slapende clochard



De Eiffeltoren behoort waarschijnlijk tot de meest gefotografeerde objecten ter wereld. Ik heb geen cijferwerk paraat, maar ga op een willekeurig moment even kijken en je ziet tientallen, zo niet honderdtallen, camera's op de toren van staal gericht. Hele busladingen klikkende toeristen worden elke minuut uitgebraakt om la tour Eiffel op de gevoelige sensor vast te leggen.

Omdat ik toch graag net dat andere plaatje wil hebben, loop ik eerst een paar rondjes in de omtrek en schroom niet daarvoor even een kleine afslag te nemen door een gemeentelijk plantsoen. Mijn Frans is redelijk, maar verbodsborden snap ik meestal niet. De gebiedende wijs ligt mij in de meeste taalgebieden niet. Op sommige taalgebieden na dan, vooral die waar non-democratieĆ«n wat hardhandig met arrestanten omgaan.

Het levert vaak iets op om even buiten de gebaande paden te treden. Je struikelt bijvoorbeeld al snel over de benen van een slapende zwerver. Die gelukkig dronken genoeg is om hiervan niet wakker te worden. Maar door die bijna-struikeling zie ik net wel dat gat in de struiken van waaruit de Eiffeltoren een andere dimensie krijgt. Ik zeg niet waar het is, anders stoppen de bussen daar straks ook en wordt de clochard wakker. Kijk maar gewoon naar mijn plaatje. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten