dinsdag 9 februari 2016

Uit het lood


Bij de wielenboer trof ik een tijd geleden een hele bak loodjes aan. Deze worden gebruikt om een wiel te balanceren, zodat de auto trillingsvrij en vooral zonder slijtage aan het onderstel zijn weg kan vervolgen na een bandenwissel. 

De combinatie balans en lood hebben spreekwoordelijk al heel lang iets met elkaar. 'Uit het lood slaan' betekent immers niet meer in balans zijn. Na een paar dagen carnavallen kwam deze vergelijking in mij op, want ik ben best wel even 'uit balans' na de feestperiode. Alleen al het besef dat het dinsdag is, in plaats van zondag of maandag, vraagt enig bewustzijn. Deze dinsdag is daarom een mooie dag om lekker bij te komen en daarna de week weer op te pakken. 

Met een heerlijk gevoel. Het feest van de afgelopen dagen heeft mij agendatechnisch iets uit balans gebracht, maar niet als mens. Het feestje kost een paar centen, maar het brengt een hoop verrijking. Vooral omdat het duidelijk maakt hoeveel vrienden en kennissen ik heb en hoeveel wildvreemde mensen gewoon aardig zijn

Door het jaar heen vergeet ik dit wel eens. Dus dit jaar neem ik mij voor om een heel jaar carnaval te vieren. Niet direct wat feesten betreft, maar vooral door te genieten van het leven, van vrienden, van kennissen en van de goede kant van de mens in het algemeen. Lekker in balans blijven. 

Ik zou bijna hippie worden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten