dinsdag 8 maart 2016

Actiepotter



Ben ik in het museum geweest? Een kunstbeurs? Een rommelmarkt? Niks van dit alles. Ondanks de kunstig gemaakte lijst, is dit een gewoon een foto. Gemaakt tijdens een stukje wandelen om het wandelen. Dus niet om het fotograferen. Waardoor de camera netjes in zijn schokvrije tas bleef zitten. Omdat die tas nog thuis lag.

Helaas bijna, want op dat moment zie ik dus het plaatje van de dag. Waarom het plaatje van de dag? Omdat ik niks van kunst weet, zeker niet van Hollandse meesters uit de Gouden Eeuw. Tenzij Rembrandt daartoe hoort, want daarvan heb ik wel een werkje of wat op mijn netvlies staan. Plus nog een. Waarom? Weet ik niet. Vraag er niet naar. Geen idee. Maar Paulus Potter zit ergens in mijn achterhoofd genageld. Ik moet ergens in een vorig leven met hem in aanraking zijn gekomen. In dit leven zeker niet. Zoals gezegd: musea zijn niet mijn turf. Misschien ben ik Paulus Potter geweest. Wie zal het zeggen.

Het grappige is dat ik zijn werk eigenlijk niet erg goed ken. Ik weet alleen dat hij iets had met koeien en lekkere wolkenluchten. Tijdens het wandelen om te wandelen zie ik ineens een scene die in mijn optiek zo uit een Potter weggelopen zou kunnen zijn. Een 'live Potter' als het ware. Die moet dus op de foto. Dan maar met mijn HTC'tje. Geen topklik, maar het kan er mee door. De lens is volgens mij een beetje vuil, maar dat correspondeert weer met een ietwat gelige, verouderde vernislaag. Twee keer bingo. Hij kan eigenlijk zo het museum in. Levert dat nog iets op tegenwoordig? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten