woensdag 2 maart 2016

Oldtimers koesteren



Het lijkt een afbeelding uit de oude doos maar niks is minder waar. Deze foto is onlangs gemaakt vanaf een tankstation aan de A2. Het mooie is dat het net zo goed een plaatje uit 1979 zou kunnen zijn. Of nog eerder, maar dan hebben we geloof ik een ander model Kever nodig. Via de achtergrond is het niet te duiden. Die is volgens mij onveranderd gebleven sinds de mens boerderijen leerde bouwen.

Het zijn dit soort combinaties die mij een heerlijk gevoel geven. Even zwijmelen in vroeger, jezelf kietelen met retrogevoel. Zo'n moment doet beelden terugkomen. De voor mijn gevoel lange reizen, die achteraf bekeken vaak niet langer waren dan een kilometer of 150. Het soms stiekem in de kattebak kruipen. De zandzak onder de klep om tractie te houden in het Limburgse heuvellandschap, de 's zomers plakkerige bekleding, de snoepjes die van voor naar achter worden doorgegeven. Familiegevoel. Maar ook malheur: de Kever van mijn vader die ineens weg was en later uitgebrand werd teruggevonden. Gebruikt voor een plofkraak of zo. Avant la lettre dan wel, want ik het het hier over 1982 of zo.

Het komt allemaal terug door deze ene auto op de snelweg. Lijkt mij een goede reden om oldtimers te koesteren. 
 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten