donderdag 14 april 2016

Blogwaardig uitzicht


Normaal gesproken werk ik gewoon vanuit kantoor aan huis. Lekker relaxed de dag opstarten met een kopje koffie. Computer aanzetten om deze op z'n gemak te laten opwarmen voor wederom een productieve dag. 

Heel af en toe kijk ik nog wel eens op Google Maps om te checken hoe vol de snelwegen staan. De enige file die ik meemaak, is die voor de badkamer. Maar ja, ik kan wel even wachten. Ik heb namelijk een Windows laptop, dus dat heeft toch wat tijd nodig. Net genoeg voor nog een kopje verse koffie.

Maar er zijn van die dagen - gelukkig - dat ik er even op uit moet. Interviewtje in Groningen, fotootje in Maastricht, overlegje in Apeldoorn, persconferentie in Den Haag. En alles wat daar tussen zit.

Vaak doe ik dat op de motor, soms is het beter om met de auto te gaan. Dus tja, ik mag af en toe in een file aansluiten. Vooral die in de avonduren is dan onvermijdelijk. Vroeger was dat balen tot en met. Maar nu ik ouder ben - ik denk tenminste dat het daar aan ligt - neem ik het zoals het komt. Muziekje aan en een beetje rond kijken. En dan zie je soms schitterende dingen. Zoals ondergaande zonnen en dikke rivieren, zoals hier de Waal bij Zaltbommel. Ik kan er zelf in wegzinken. Gelukkig toetert de auto achter mij mij weer naar de realiteit en moet ik snel actie ondernemen om de foto te schieten. Want die is absoluut blogwaardig. Toch? 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten