dinsdag 19 april 2016

Fileleed



File. What's new, zo rond een uur of vijf, A2 richting Den Bosch, in de buurt van Waardenburg. Een naam die iedereen wel eens op de radio hoort rond die tijd van de werkdag.

Normaal gesproken doe ik mijn uiterste best om feestelijk te bedanken voor dit soort samenkomsten, maar helaas kan ik het niet elke dag voorkomen. Soms beheert iets of iemand anders mijn agenda.

Gelukkig rijd ik een automaat, werkt de radio en zit de stoel uitermate comfi, dus echt te klagen heb ik niet. Komt bij dat het een mooie dag is, met af en toe wat zon, een oerhollandse wolkenlucht en mooie gele bloemetjes in de berm. 

Ineens schiet mij te binnen dat deze gele vrolijkerds luisteren naar de familienaam 'Cytisus scoparius' (ik geef toe, dit heb ik niet van mijzelf). In normaal Nederlands heet het brem en het is veelvuldig in de berm te vinden. Berm. Brem. Brem. Berm. Ik denk dat hetzij berm, hetzij brem ooit verkeerd in de boeken is terechtgekomen.

Je kunt het er maar druk mee hebben. Gelukkig rijdt het weer.

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten