vrijdag 25 augustus 2017

Plaatjes maken


Je kunt op vakantie gaan en je camera meenemen om mooie plaatjes van de omgeving te maken. Zoals in Toscane. Glooiende heuvels met kasteeltjes in de verte, een oprijlaan gelardeerd met torenhoge cipressen, leuke dorpstafereeltjes met druk gesticulerende mannetjes met een zongebruinde, gelooide huid. Of mooie natuurshots. Natuurlijk, die zitten deels ook in mijn collectie, maar soms zetten totaal andere beelden de sfeer kernachtig neer. 

Okay. Ik heb iets met motoren en auto's, dus houd ik altijd een oogje op de weg gericht. Je weet immers nooit wat er voorbij komt. Zoals deze motorrijder op snelheid. Dit beeld zegt voor mij van alles over Italië: de korte broek en het t-shirt vertellen je dat het lekker warm is én dat Italianen het allemaal niet zo nauw nemen. Als motorrijder krijg ik het namelijk een beetje koud van de gedachte dat al dit vlees bij een ongeval - in een gemiddelde Italiaanse stad geen geheel ondenkbare situatie - over het asfalt schraapt. 

En dan dat tasje. Even naar de markt om wat verse ingrediënten te halen voor de avonddis. Met natuurlijk een kopje espresso in een van de vele barretjes om even bij te praten met je maten. Of met wie dan ook. Praten is immers niet weg te denken in Italië. Bovenstaande motociclista hoeft zijn helm voor beide activiteiten niet eens af te zetten. Hoe eenvoudig kan het leven zijn? Ga even naar Italië en je weet het. Prachtland!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten