donderdag 28 april 2016

Blije lampen



Voor wie mijn blog van gisteren niet kan vinden: stop met zoeken. Die is er namelijk niet. Ik heb mijn slogan 'elke doordeweekse dag' even letterlijk genomen omdat Willems verjaardag een nationale feestdag is. En sommige tradities hou je in ere. Zoals vrij nemen op zo'n nationale feestdag. Hoe doordeweeks de dag van gisteren ook was. Sterker nog: doordeweekser dan een woensdag bestaat niet. Vroeger was het zelfs de gehaktdag. Dan weet je het wel.

Maar goed, in weekenden en op feestdagen wordt er niet gewerkt. Tenzij ik een dag lang vervelen als gevolg van het vrij nemen achter de rug heb. Wat gisteren overigens niet het geval was. Ondanks al het water dat Newtons wetgeving aan het testen was, heb ik geen moment van verveling gekend vanwege de extreme mate aan relaxtheid die bezit had genomen van mijn lichaam. Zelden zo'n Zen-dag gehad. 

De band die hier boven staat, heb ik dus niet gisteren zien spelen. No way. Zou veel te veel inspanning zijn geweest. Bovendien was ik dan heel erg nat geworden. Nee, dit beeld stamt van de avond daar weer voor en speelde zich af op de Parade in 's-Hertogenbosch. De Jan van Brussel band warmt de gemoederen op als voorspel voor Ali B. Wat ik niet wist, anders was ik wel iets langer blijven luisteren naar de aanstekelijke folk van Van B. om daarna Van-loze B. op de foto te zetten.

Niet alleen was ik niet op de hoogte van de komst van de rap-ster, maar net nadat ik de foto had gemaakt, kondigde de volgende bui zich alweer aan in de vorm van miniscule waterspettertje. Voordat de donkergrijze, naar zwart neigende wolk zijn dreiging tot uitvoer zou brengen, wilde ik graag in de auto zitten. Dat is gelukt, net zoals de foto's met de vrolijke kleuren. Daar word ik blij van. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten