dinsdag 23 februari 2016

Air guitar




Een dagje op pad. Interviews op locatie. Altijd mooi. Geweldig om de kans te krijgen om achter de schermen te kijken. Van mensen, van bedrijven, van initiatieven, op plekken komen waar je anders niet zou komen. Van dat soort dingen. 

Dat betekent wel een hele dag in de auto zitten. Muziekje aan en keihard meezingen. Niemand die je hoort. Af en toe werpt een medeweggebruiker een verbaasde blik naar binnen, maar ik neem aan dat mijn zingen dan wordt verward met ietwat gesticulerend telefoneren. Want die handen zwaaien rond om op het dashboard te trommelen of om een goed potje air guitar te spelen. Of zou dat ook handsfree moeten? 

Jammer dat die muziek steeds wordt onderbroken door radionieuws. Elk half uur hetzelfde nieuws. Is dat nu echt nodig? 'Er is een rel ontstaan rond de foto's van het Koninklijk Huis', hoor ik vanmiddag zeker acht keer voorbij komen. De eerste keer ben ik nog in shock. Wat zou er aan de hand zijn? Heeft de Privé een neuspeuterende Willem afgebeeld? Is Maxima uit haar broek gescheurd en haalt dit nu de voorpagina van De Telegraaf? Hebben de prinsesjes hun middelvinger opgestoken tegen Bea? Nee dus. Het gaat over de Nederlandse Ski Vereniging. Die is boos omdat Willem en Max zonder helm hebben geskied. Ze zouden toch beter moeten weten als voorbeeldfiguren. WTF? Het hele fotocircus is eigenlijk al geen nieuws, maar een koning zonder helm al helemaal niet. En dat acht keer op een middag. Een keizer met onzichtbare kleren, da's pas nieuws. 

Geen wonder dat ik helemaal uitgeput van de snelweg afdraai. Tweehonderd kilometer file, ongeveer, én Willems helm hebben het maximale van mij gevraagd. Gelukkig ruik ik de stal al, visualiseer ik een bordje eten en voel ik de energie langzaam weer terugstromen. Totdat een trein deze fragiele opleving verstoort. Wachten. Best lang ook. Voor een sprintertje trekt de geel-blauwe karavaan verdacht langzaam op. Als ik dan toch moet wachten, dan maar een foto. 

Eet smakelijk!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten