maandag 22 februari 2016

Pop-up iglo





Ooit wel eens een koud achterwerk gehad in een restaurant? Van jezelf bedoel ik dan. Niet qua menu of zo. Dat zou wel heel bizar zijn. De landen waar dat wordt geserveerd, mijd ik liever. 

Want hoe goed het elandvel op mijn uit ijs gevormde stoel ook isoleert, uiteindelijk krijg ik rond gang twee een fris uiteinde. Het restaurant in Rovaniemi, in het noorden van Finland, ligt namelijk pal op de poolcirkel. Daar bouwen ze popup-restaurants die sterke gelijkenis vertonen met een iglo, met name op het vlak van bouwmaterialen. Daar komt geen spijker bij kijken. 

Een kachel overigens ook niet, want dan zou het snel gedaan zijn met het verdienmodel. Dus zit ik op een vachtje, met dikke laarzen en dito trui, van mijn hors d'oeuvre te genieten. In een ambiance van ijs, maar gelukkig wel warm uitgelicht. Je psyche wordt door dit licht in de goede richting geduwd, waardoor de gevoelstemperatuur redelijk hoog blijft. Toch hoop ik op iets anders dan een dame blanche op het eind van de avond. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten